Kardio treniruoklai: skirtingų tipų treniruoklių apžvalga

Po klausimo „kaip įgyti plokščią pilvuką?“, dažnu atveju antras klausimas būna „kurie treniruokliai efektyviausi?“. Kardio ir pilvo preso treniruoklių pasirinkimas išties didelis, dėl šios priežasties nepatyrusiam pirkėjui išsirinkti geriausią variantą išties gali būti laibai kėblu.

Jeigu užsuksite į modernų sporto klubą, taip pat rasite didelį kardio treniruoklių pasirinkimą. Populiariausi kardio treniruoklių pavadinimai yra Step Mill” “Life Cycle”, “Precor EFX Elliptical”, “Stairmaster Crossrobics”, “Versa Climber”, “Concept II Rower”, “Treadmills galore” ir “Nautilus Arc Trainer”. Galima rinktis iš kardio treniruoklių tik apatiniai arba tik viršutiniai kūno daliai arba visam kūnui.

Kardio treniruočių esmė yra atlikti didelius iš raumens sukoncentruotus judesius per tam tikrą laiko periodą. Tokių treniruočių metu aktyviai dirba ir kvėpavimo bei kraujotakos sistemos aprūpinančios organizmo ląsteles deguonimi.

Renkatis kardio treniruoklį jo efektyvumas dažnu atveju vertinamas pagal galimybę per trumpą laiką sudeginti kuo daugiau kalorijų. Trumpai apžvelgsime populiariausių pasirinkimų pliusus ir minusus.

Bėgimo takeliai

Privalumai

Tai patys populiariausi kardio treniruokliai kuriuos rasite kiekvienames sporto klube. Ant takelių galima eiti arba bėgti – priklausomai nuo jūsų tikslų ir fizinės formos. Treniruokliu labai paprasta naudotis nes atliekami bėgimu arba ėjimo judesiai yra natūralūs. Daugelis bėgimo takelių turi įvairius rėžimus efektyvesniam sportavimui.

Trūkumai

Pasyvus ėjimas tikrai nepadės sudeginti daug kalorijų. Bėgimas yra kur kas efektyviau, tačiau tuomet labiau apkraunami sąnariai. Norint pasiekti rezultatų būtina fiksuoti savo progresą ir plaipsniui didinti krūvius ( pradžioje bent 2% kiekvieno bėgimo seanso metu).

Stacionarūs dviračiai

Privalumai. Daugelyje sporto klubų galima rinktis iš skirtingų tipų dviračių. Jeigu nepatingėsite tinkamai pritaikyti dviratį pagal savo ūgio per daug neapkrausite sąnarių. Turintiems nugaros problemų ir pradedantiesiems rekomenduojama naudotis „gulinčiais“ dviračiais.

Trūkumai

Minant dviratį gerokai sunkiau padidinti širdies plakimo ritmą kadangi minant naudojama apatinės kūno dalies jėga. Kad mynimas būtų efektvesnis žiūrėkite į priekį. Kitas stacionarių dviračių trūkumas — ilgai minti yra sudėtinga dėl judesio monotoniškumo, todėl minant rekomenduojama klaustis muzikos ar žiūrėti TV.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *